Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Допълнителна подкрепа на деца и ученици със специални образователни потребности в процеса на обучение чрез помощни технологии

в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

 Жана Янкова

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

 

Резюме. Във фокуса на настоящата разработка е положен един от актуалните проблеми в приобщаващото образование, предоставяне на допълнителна подкрепа на деца и ученици със специални потребности в процеса на обучението им. Един от компонентите от допълнителната подкрепа за личностно развитие на децата и учениците със специални образователни потребности са помощните технологии. Чрез тях се улеснява усвояването на академичните знания и формирането на умения, насърчават се към независимост и им се дава възможността да изпълняват поставените задачи равноправно със своите връстници в образователния процес. Проведено е изследване сред педагогическата колегия и резултатите показват, че малък е процентът (12%) от тях, които познават и използват в обучението на деца и ученици със специални образователни потребности помощни технологии. В разработката са представени помощни технологии, които се използват в образованието спрямо функционалните затруднения на децата и учениците.

Ключови думи: допълнителна подкрепа за личностно развитие; приобщаващо образование; деца и ученици със специални образователни потребности; помощни технологии

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес

Следваща статия

A Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers

Следваща статия

A Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers

Reflecting the Level of Social Adaptation in the Drawings of Children Aged 6 – 7

Спортната анимация през погледа на детския и началния учител

Последни публикации

  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI
  • Овладяване на четенето за социални цели – българско и английско начално училище
  • Коледен късметен календар – методическа обработка на автентични културни модели за образователни цели
  • Модел на педагогическа среда с антидискриминационен компонент и формиране на позитивни нагласи към хора с различен етнически произход и хора с увреждания
  • Иновации в сегрегираното образование – готов ли е учителят?
  • Дизайнът – иновативна проекция на разбирането за комуникацията в процеса на обучение
  • Чувството за принадлежност към Родината като аспект от националната идентичност на учениците от началното училище
  • Работа с надарени деца в обучението по „Български език и литература“ в начален етап на основната образователна степен
  • Training of Future Teachers of Natural Sciences in Pedagogical Universities of Ukraine: Realities and Prospects
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година XCI
  • Образование на бъдещето
  • Възгледи за дисциплината в списание „Свободно Възпитание“
  • В центъра на образователната парадигма на XXI век
  • Училищна превенция на употребата на психоактивни вещества при ученици от V – VII клас
  • Същност на мобилното обучение и теории за ученето
  • Възприятие на лицето и мениджмънтът на класа
  • Началният учител и компютърното моделиране
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2019, година XCI
  • Модел на работа в интеркултурна среда (Научноизследователска саморефлексия)
  • Художествени проекции на социалнопедагогическото познание: случаят Рубен Гайего
  • Risk Factors for Early School Leaving in Bulgaria
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG