Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 6/2021, година XCIII

в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Типология на творческите задачи и мястото им в обучението по математика

д-р Севдалина Георгиева
Шуменски университет
Дeпартамент за информация, квалификация и продължаващо образование – Варна

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.01

Резюме. Една от основните задачи на съвременното образованието е да развива творческите способности на учениците…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Превенция и корекция на девиантно и делинквентно поведение,
отразени в изкуството: оценка на анализ по алгоритъм

ас. д-р Даниел Полихронов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.02

Резюме. Проблемът за отражението на превенцията и корекцията на девиантното и делинквентното поведение в изкуството не е нов, но е актуален и недостатъчно изследван в България…

виж повече

 

 

 

Диагностициране на усвоените знания по литература при учениците в iv клас чрез тестова проверка

ас. д-р Ива Стаменова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.03

Резюме. Настоящата разработка е насочена към диагностика знанията на учениците по литература от IV клас посредством проведено обучение по четене и извънкласно четене. Преди провеждането на теста е проведена беседа с учениците от IV клас върху изучени художествени произведения. Събеседването има за цел да се проследи интересът на учениците към определени художествени текстове, тъй като въз основа на тях се проверяват, от една страна, уменията за четене с разбиране – с кратки въпроси, поставени към съответните произведения, а от друга страна, се провокира стимулиране на въображението с допълнително поставените към приказките дейности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Стигма и социални дистанции при зрелостници спрямо хора с психични разстройства

д-р Симеон Сапунджиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.04

Резюме. Статията е посветена на хората с психични разстройства, стигматизиращото отношение и социалните дистанции, проявявани от страна на зрелостници. В теоретичен план са разгледани различни аспекти на стигматизирането и социалните дистанции – страх, опасения, отказ от съвместни дейности, наличие на негативно отношение, неблагоприятно третиране, проява на агресия и други…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Създаване и история на Виенския педагогиум

д-р Димка Иванова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.05

Резюме. Виенският педагогиум се разкрива във Виена в отговор на нарасналата нужда от по-широко и качествено образование. Със своето устройство, учебни програми и практическа насоченост той се превръща във водеща образователна институция не само за Австрия, а и за цяла Европа…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Помощник-учителят през периода на Българското просвещение и в нашето съвремие

доц. д.н. Йосиф Нунев
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Педагогически колеж – Плевен

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.06

Резюме. Предложеният материал е скромен опит да се свърже времето на Българското просвещение и ролята на помощник-учителя тогава с нашето време, и поредната амбиция на българската държава да имплементира в предучилищното и училищното образование помощната длъжност „образователен медиатор“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

A Study of Parents’ Readiness to Raise Children with Intellectual Disabilities

Dr. Maryana Buinyak, Assist. Prof.
Prof. Dr. Svitlana Myronova
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.07

Abstract. The readiness of parents to raise children with intellectual disabilities is a set of emotional-motivational, cognitive and activity components, the formation of which ensures an adequate attitude of family members to the child and the choice of optimal methods of its upbringing…

виж повече

 

 

 

 

 

Psychological, Pedagogical and Drganizational Peculiarities of the Development of Students’ Volitional Qualities as a Factor of Success in Learning

Dr. Nadiia Vientseva, Assoc. Prof.
Berdyansk State Pedagogical University (Ukraine)
Dr. Olena Karapetrova
University named after Alfred Nobel – Dnipro (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.08

Abstract. The article reports the results of the empirical study of the impact of volitional qualities development on the level of academic achievements of higher education institution students…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


КНИЖНИНА

Teachers’ Perspective On The Educational Implications Of Online Teaching

Dr. Julien-Ferencz Kiss, Prof. Dr. Florica Orțan, Dr. Laurențiu Mândrea
University of Oradea (Romania)

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.09

Abstract. The present research explores the perception of teachers in Romania on the implications of the transition to online education. 143 teachers participated in the research, all of them involved in continuing education activities. From the results, we can highlight the fact that as we approach pre-school and primary level in regular education, online teaching is perceived as much more difficult…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Психолого-педагогически правила, Модели на добри практики и препоръки при работата и обучението на деца и ученици с поведенчески разстройства

Тричков, Ив., 2019. Психолого-педагогически правила, модели на добри практики и препоръки при работата и обучението на деца и ученици
с поведенчески разстройства. Пловдив: Университетско издателство
„Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-514-4

проф. д.н. Дора Левтерова-Гаджалова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.10

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


IN MEMORIAM

In Memory of Prof. Emilia Rangelova (1940 – 2021)

Prof. Dr. Inna Fedotenko
Tula State Pedagogical University – Tula (Russia)

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.12

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Проф. д-р Гинка Димитрова – педагог по призвание и професор в Алма матер

проф. д-р Нели Бояджиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.12

ВИЖ ПОВЕЧЕ

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

4 нови камили в Столичния зоопарк

Следваща статия

Survey Of Maritime Student Satisfaction: A Case Study On The International Student Survey To Identify The Satisfaction Of Students In Mathematical Courses

Следваща статия

Survey Of Maritime Student Satisfaction: A Case Study On The International Student Survey To Identify The Satisfaction Of Students In Mathematical Courses

Evaluation Of Cruiser Traffic Variables In Seaports Of The Republic Of Croatia

Addressing Maritime Industry Feedback For Continuous Improvement: A Process Model

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2021, година XCIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG