Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Педагогика
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.

Годишно съдържание на сп. Български език и литература, 2022 г.

в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2022 г.

АNNUAL CONTENTS
BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE
SCIENTIFIC JURNAL
VOLUME 64 (2022)

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ
„БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“
ГОДИНА LXIV (2022)

Книжка 1 / Number 1: 1 – 104
Книжка 2 / Number 2: 105 – 215
Книжка 3 / Number 3: 215 – 327
Книжка 4 / Number 4: 327 – 443
Книжка 5 / Number 5: 443 – 564
Книжка 5s / Number 5s: 1 – 120
Книжка 6 / Number 6: 565 – 684

LITERATURE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
9 – 16 On Vernacularity / Galin Tihanov
17 – 28 Пан в българската литература на Fin de siècle [Pan in the Bulgarian literature of Fin de siècle] / Цветана Георгиева / Tsvetana Georgieva
29 – 36 The Musical Elements in Passion or Alice’s Death as Sources of New Meanings /
Vesela Ganeva
111 – 125 Опит за историзиращ прочит на новела екземплум IX, Ден ІІ (Бернабò и Джиневра) от „Декамерон“ на Джовани Бокачо [An Attempt at a Historic Reading of the Short Story Exemplum IX, Day ІІ (Bernabò and Ginevra) from Giovanni Boccaccio’s Decameron] / Ангел Ангелов / Angel Angelov
126– 145 Жанрови парадигми в „Балада за Георг Хених“ [Genre Paradigms in
„The Ballad of Georg Henig“] / Александър Панов / Alexandеr Panov
146 – 159 „Златорог“ спрямо политиките в културата и образованието
[“Zlаtorog” towards Culture and Education Policies] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva-Teneva
160 – 174 Поредицата „Детски живот“ в контекста на модернистичния проект на Гео Милев [The Series “Children’s Life” in the Context of Geo Milev’s Modernistic Project] / Надежда Стоянова / Nadezhda Stoyanova
175 – 183 The 1920s in Hristo Karastoyanov’s novel “The Same Night Awaits Us All” – Light and Darkness / Trayana Lateva
233 – 238 Смъртта като битие и време в стихотворенията „Смърт“ от Пейо Яворов и „Дяволско“ от Атанас Далчев [Death as Being and Time in the poems “Death” by Peyo Yavorov and “Diabolical” by Atanas Dalchev] / Стефка
Караиванова / Stefka Karaivanova
335 – 347 Литературно наследство и музеи в съвременна България [Literary Heritage and Museums in Contemporary Bulgaria] / Вера Бонева / Vera Boneva
348 – 354 Помниш ли, помниш ли… от Димчо Дебелянов (Опит за стилистичен анализ) [Do you remember… by Dimcho Debelyanov (Attempt for Stylistic Analysis)] / Албена Баева / Albena Baeva
355 – 366 Fairy Tales of Angel Karaliychev in Russian Translations / Olga Guseva, Andrey Babanov, Viktoriya Mushchinskaya
367 – 379 «[Слово] надгробное… Kипріану…» by Gregory Tsamblak: Linguistic and Stylistic Features of the Work / Inna Pryjmak, Inna Tsaralunga
607 – 624 Приложение на литературоведското понятие „хронотоп“ в социологическия анализ [Application of the Literary Concept of “Chronotope” in the Sociological Analyses] / Катя Михайлова / Katia Mihailova

2022: THE HOFFMANN’S YEAR / 2022: ГОДИНАТА НА Е. Т. А. ХОФМАН
571 – 574 “Unheimlich Fantastisch – E.T.A. Hoffmann 2022”: The Hoffmann Year at Staatsbibliothek zu Berlin / Benjamin Schlodder
575 – 584 Freud and Jentsch read Hoffmann’s Uncanny Automata / Kamelia Spassova
585 – 597 Серапионова следа в последния разказ на Хофман „Des vetters eckfenster“
[A Trace of ‘Serapionov Principle’ in Hoffmann’s Last Short Story – “Des Vetters Eckfenster”] / Елица Дубарова-Петкова / Elitsa Dubarova-Petkova
598 – 606 Алхимични символи и мотиви в новелата на Е. Т. А. Хофман „Златната делва“ [Alchemical Symbols and Motifs in the Novel by E.T.A. Hoffmann “Golden Pot”] / Таня Бедаваджиева / Tanya Bedavadzhieva

LINGUISTICS / ЕЗИКОЗНАНИЕ
223 – 232 Борис Йоцов и българският език [Boris Yotsov and the Bulgarian Language] /
Марияна Цибранска-Костова, Елка Мирчева / Mariyana Tsibranska-Kostova, Elka Mircheva
451 – 462 Българският език като обект на законодателни инициативи в началото
на XXI в. [Bulgarian Language as an Object of Legislative Initiatives in the Beginning of the XXI Century] / Владислав Маринов, Красимира Василева /
Vladislav Marinov, Krasimira Vasileva
463 – 475 Езиковата бележка като лингвистичен жанр [Language Note as a Linguistic Genre] / Владислав Миланов / Vladislav Milanov
476 – 489 On Bulgarian Dali-Questions and the Relation to the Subjunctive Mood / Margarita Dimitrova
625 – 638 как учениците употребяват съюзите нито – нито, ту – ту и хем – хем? (Национална анкета) [How Students Use the Conjunctions nito – nito,
tu – tu and hem – hem. National survey] Магдалена Абаджиева / Magdalena Abadzhieva

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
37 – 52 Теория и практика на обучението по български език във втория гимназиален етап на средното училище (XI – XII клас) [Theory and Practice of Bulgarian Language Training in the Second High School Stage of the Secondary School (11th – 12th Grade)] / Ангел Петров / Angel Petrov
194 – 208 Превод и интерпретация в обучението по български език и литература [Translation and Interpretation in Bulgarian Language and Literature Teaching] / Весела Еленкова / Vessela Elenkova
239 – 253 Intellectual Reception of G. Lozanov’s Theory on Suggestopedia in the Pedagogical Discourse of Ukraine / Olena Klymentova, Olha Soroka
254 – 267 Развиване на когнитивни и метакогнитивни умения за четене в обучението по български език чрез работа с учебни задачи [Developing Cognitive and Metacognitive Reading Skills in Bulgarian Language Teaching by Working with Learning Tasks] / Деспина Василева / Despina Vasileva
268 – 282 Концепцията за компетентност и концепцията за грамотност като елементи от учебното съдържание в учебната документация по български език в гимназиалния образователен етап [The Concept of Competence and the Concept of Literacy as Elements of the Educational Content in the Educational Documentation in Bulgarian Language in High School] / Стойка Чакърова / Stoyka Chakarova
283 – 291 Visualization of Subordinate Circumstantial Sentences for Concession in the Context of Syntax Training in 8th Grade (Project-Research Model) / Donka Ilieva
380 – 391 Не заради човека, а заради ползата – литературното образование в риск
[Not for the Human, but for the Profit – Literary Education at Risk] / Наталия Христова / Natalia Hristova
392 – 397 Равнище на езиковата подготовка и култура на студентите педагози
[The Pedagogy Students’ Levels of Language Preparation and Culture] /
Нели Иванова / Nelly Ivanova
490 – 504 Учебните програми по български език в училищното образование – сегашно състояние и перспективи [Bulgarian Language Curricula in School Education – Current State and Prospects] / Верка Сашева, Велин Петров / Verka Sasheva, Velin Petrov
505 – 516 Лингвистични и методически проблеми при работа в часовете по профилирана подготовка (български език XI – XII клас) [Linguistic and Methodological Problems when Working in Profiled Preparation Classes (Bulgarian Language XI – XII Grade)] / Ангел Петров / Angel Petrov
517 – 535 Методите обяснение, разказ и лекция при устно представяне нa учебното съдържание от учителя. Значими особености на езика и стила [Explanation, Narration and Lecture as Teaching Methods – Significant Characteristics of Language and Style] / Галина Георгиева / Galina Georgieva

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ
639 – 653 Символът като средство за реализация на интердисциплинарен подход
в обучението по музика и български език и литература в начален образователен етап [Symbols as Means of Implementing an Interdisciplinary Approach in Music and Bulgarian Language and Literature Education in the Primary Educational Stage] / Пенка Марчева / Penka Marcheva
654 – 664 Приложение на проектно базираното обучение в уроците по литература
(I – IV клас) [Application of Project-based Learning in the Literature Lessons (1st – 4th Grade)] / Златина Димитрова / Zlatina Dimitrova

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА
53 – 66 Учебно-методическата документация на обучението по български език като втори в българските неделни училища зад граница през призмата на психолингвистиката [A Psycholinguistic View on Curricula for Teaching Bulgarian as a Second Language at Bulgarian Sunday Schools Abroad] / Живка Колева-Златева / Zhivka Koleva-Zlateva
184 – 193 Преподаването по български език за чуждестранни студенти в Югозападния университет „Неофит Рилски“ – предизвикателства и перспективи [Teaching Bulgarian to Foreign Students at South-West University “Neofit Rilski” – Challenges and Perspectives] / Гергана Падарева-Илиева, Биляна Тодорова / Gergana Padareva-Ilieva, Bilyana Todorova
292 – 306 Теория и практика в обучението по български език като чужд в свободноизбираема дисциплина „Български език за медицински цели“ [Theory and Practice in Teaching Bulgarian as Foreign Language in the Freely Chosen Discipline “Bulgarian for Medical Purposes”] / Маргарита Димитрова, Христиана Кръстева, Теодора Тодорова / Margarita Dimitrova, Hristiana Krasteva, Teodora Todorova
398 – 411 Мixed English-Bulgarian Inscriptions in Local Public Space / Svetlana Atanassova

OPINIONS AND POSITIONS / МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ
67 – 72 Медицината и въпросът за бъдещето [Medicine and the Question of the Future] / Ивета Ташева / Iveta Tasheva

REVIEWS AND INFORMATION /
РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
73 – 78 Софийският международен литературен фестивал – декември 2021
[The Sofia International Literary Festival – December 2021] / Дария Карапеткова / Daria Karapetkova
79 – 83 Международна научна конференция „Българският език, литература и култура – пътища през мултикултурния свят“ (Неапол, 18 – 21 ноември 2021)
[International Scientific Conference “Bulgarian Language, Literature and Culture – Roads through the Multicultural World” (Naples, November 18 – 21, 2021) / Мая Падешка / Maya Padeshka
84 – 90 Отговорността пред езика и пред делото на езиковеда [The Responsibility to Language and to the Work of the Linguist] / Жанета Андреева / Zhaneta Andreeva
91 – 94 Три книги на латински език от български автори от началото на XIX век [Three Books in Latin Language Written by Bulgarian Authors from the Beginning of the 19th Century] / Янко Димитров / Yanko Dimitrov
95 – 97 Личната библиотека на Стоян Каролев в дигитална библиотека „Българска литературна критика“ [Stoyan Karolev’s Personal Library in “Bulgarian Literary Critics” Digital Library] / Александра Антонова / Alexandra Antonovа
307 – 310 Стилът в светлината и сянката на естетиката (Албена Баева. „Исторически аспекти на стила“) [Style in Light and Shadow of Aesthetics (Albena Baeva. “Historical Aspects of Style”)] / Радослав Радев / Radoslav Radev
311 – 320 130 години от написването на първото ръководство по методика на българския език [130 Years since the Writing of the First Guide to the Methodology of the Bulgarian Language] / Петър Михайлов / Petar Mihaylov
412 – 422 Литературен атлас „Живописна България. Многоезични маршрути“ [Literary Atlas. Picturesque Bulgariа. Multilingual Routes] / Жоржета
Чолакова / Zhorzheta Cholakova
423 – 428 Огледалото на модата (Надежда Стоянова). Украси и гримаси. Мода и модерност в българската литература от 20-те и 30-те години на XX век [The Mirror of Fashion (Stoyanova, N. Adornments and Grimaces. Fashion and Modernity in Bulgarian Literature of the 1920s and 1930s)] / Мария Русева / Mariya Ruseva
429 – 432 Втора лектория по проект „Дигитална библиотека „Българска литературна критика“ [Second Lecture on the Bulgarian Literary Critic’s Digital Library Project] / Александра Антонова / Alexandra Amtonova
433 – 436 Europe is not Immune to the Virus of the Past (Seminar of Georgi Gospodinov’s Novel Timeshelter at the University of Naples “L’Orientale”) / Debora Mazzuca
536 – 548 Романът „Дневникът на Дебелянов. Синият бележник“ – изпитания на жанра или дневник на съзнанието [The Novel „Debelyanov’s Diary. The Blue Notebook“ – Challenges to the Genre or Diary of Consciousness] / Венцислав Божинов / Vencislav Bozhinov
549 – 553 Роли и значения на усвоените образи, или за античните реминисценции във възрожденската книжнина [Roles and Meanings of Learned Images, or on Ancient Reminiscences in the Bulgarian National Revival Literature] / Владимир Игнатов / Vladimir Ignatov
554 – 557 Времето има значение, когато оставяме… книги (пет нови монографии във Филологическия факултет към ЮЗУ „Неофит Рилски“) [Time Matters When We Leave… Books (Five New Monographs in the Faculty of Philology at
SWU “Neofit Rilski”)] / Гергана Падарева-Илиева / Gergana Padareva-Ilievа
665 – 668 Реториката в съвременното българско образование (Учебни помагала в помощ на изучаването на ораторското изкуство в училищата и в университетите) [Rhetoric in Modern Bulgarian Education (Teachhing Aids to Help Study of Public Speaking in Schools and Universities)] Владислав Миланов / Vladislav Milanov
669 – 672 A Study of the Public Inscriptions in Veliko Tarnovo as Products of Different Types of Literacies (“Exploring Local Linguistic Scenery amongst Superdiversity:
A Small Place in the Global Landscape” by Svetlana Atanassova-Divitakova) / Yarmila Daskalova

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.

Следваща статия

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Следваща статия

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Предприемачи  в клас

Предприемачи в клас

В ход е дигиталното обучение

Ученици предлагат биоразградими опаковки

Последни публикации

  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2023, година XCV
  • Годишно съдържание на сп. Педагогика, 2022 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3s/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 2/2022, година XCIV
  • Сп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV
  • Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6s/2021 – специално издание, година XCIII – International Maritime Scientific Conference 2021
  • Сп. „Педагогика“, книжка 6/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2021, година XCIII
  • Сп. „Педагогика“, книжка 4/2021, година XCIII
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG